Normál kép: 497_620_pix_Oldal_36_kep_0001.jpg   Méret: 770x422 Színmélység: 24bit Felbontás: 299dpi
Nagy kép: 497_620_pix_Oldal_36_kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 2659x1456 Színmélység: 24bit Felbontás: 299dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Megrémült csorda. - Bonheur Róza festménye a párisi Luxenbourg-képtárban.

Ismertető szöveg: Rosa Bonheur francia festőnő. Első oktatását atyjától nyerte, ki jeles rajzoló volt; a párizsi műtárlatban 1841-ben lépett föl először két, állatot ábrázoló kisebb festménnyel, melyek nem maradtak észrevétlenül. Hírnevét még általánosabbá tette következő képe: Az ökörcsorda, melyet 1848-ban állított ki a párizsi Szalonban. A következő 10 évben tartott műkiállításokhoz köztetszésben részesült állat- és tájfestményekkel járult, melyek csakhamar magán- vagy közgyűjtemények birtokába menték át. Kiváló feltűnést okozott: A Nivernaisi igás ökrök című képe (1849). Nagy festménye: A párisi lóvásár, fénypontja volt az 1853-iki kiállításnak. Ezt a képet egy angol mű kereskedő 40.000 frankon vette meg. Az 1855-ös műtárlaton nagyszabású tájfestménnyel vett részt: Szénakaszálás Auvergneben, melyet a kormány megrendelésére készített s mely Luxemburgban helyeztetett el. E képével a tájfestéshez közeledett, de a művészetnek ebben az ágában csak méretek dolgában alkotott nagyot. Igazi ereje az állatok festésében rejlik s ebben az irányban még tanulmányozás által tökéletesedett. A realizmus feltétlen híve; nem idealizál s kerüli a cicomázást. (Forrás: kislexikon.hu)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page