D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó 
 F á j l n é v : hu_b1_50316_0249.jpg
C Í M 
F ő c í m : A Danubius-Schoenichen-Hartmann-féle gép-és hajógyár
B e s o r o l á s i   c í m : Danubius-Schoenichen-Hartmann-féle gép-és hajógyár
K Ö Z R E M Ű K Ö D Ő   T E S T Ü L E T 
S z e r e p : elektronikus szerkesztő
T e s t ü l e t i   n é v : OSZK MEK
S z é k h e l y : Budapest
O r s z á g : Magyarország
D Á T U M 
E s e m é n y : felvéve
I d ő p o n t : 2012-04-05
E s e m é n y : beszerezve
I d ő p o n t : 2011-11-10
D á t u m r a   v o n a t k o z ó   m e g j e g y z é s : MEK-be kerülés dátuma.
D O K U M E N T U M T Í P U S 
A   t í p u s   n e v e : fénykép
A   t í p u s   n e v e : épület
R É S Z G Y Ű J T E M É N Y 
M e g n e v e z é s : A magyar hajózás
E R E D E T I   K I A D V Á N Y ,   O B J E K T U M 
C í m : A magyar hajózás
S z e r z ő : Gonda Béla
M e g j e l e n é s : Budapest : Műszaki Ny., 1899
T í p u s : tanulmány
S Z Á R M A Z Á S I   H E L Y 
M e g n e v e z é s : OSZK MEK
T É M A 
T é m a k ö r : Történelem, helytörténet
A l t é m a k ö r : Helytörténet, helyismeret
T é m a k ö r : Közlekedés, szállítás
A l t é m a k ö r : Hajózás
T é m a k ö r : Építészet, építőipar
A l t é m a k ö r : Épületek
T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : fénykép
M i n ő s í t ő : műfaj
T á r g y s z ó : épületkép
M i n ő s í t ő : műfaj
T á r g y s z ó : hajógyár
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : telep
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : hajó
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : folyóvíz
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
I D Ő - H E L Y   T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : 19. század
M i n ő s í t ő : időszak
T á r g y s z ó : Újpest
G e o N a m e s I d : 3043470
M i n ő s í t ő : földrajzi hely
T á r g y s z ó : Duna
G e o N a m e s I d : 2349864
M i n ő s í t ő : földrajzi hely
L E Í R Á S 
K é p a l á í r á s : A Danubius-Schoenichen-Hartmann-féle gép-és hajógyár.
I s m e r t e t ő   s z ö v e g : A Schönichen Hartmann és a Danubius gyárak egyesítésével 1896-ban létrejött a Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár Rt. Különösen nagy költözködésre nem volt szükség, egyszerűen lebontották a két telepet elválasztó falat. A téli kikötő déli részétől az akkor épülő északi összekötő vasúti hídig terjedő gyár az ország egyik legjelentősebb üzeme lett. A munkások létszáma 2-3000 fő között mozgott, s a befektetések értéke elérte a 2-3 millió forintot. A milleniumi ünnepségeket követő hajómegrendelés csökkenések következtében, nagyméretű kazán, gép, híd- és vagongyártásra is berendezkedett a gyár. Ők építették a Vaskapu kötélhajót, amely 1971-ig segítette a Vaskapu-csatornában felfelé hajózó karavánokat. 1899-ben öt villamos világítással ellátott gőzhajó épült, 1901-ben épült náluk az első kerekes gőzhajó és 1906-ban az első úszódaru. A XX. század első éveiben indult meg a tankuszályok, valamint külföldi licenc alapján, a nagy teljesítményű diesel motorok gyártása. 1906-ban a Danubius-Schönichen-Hartmann Hajógyár gazdái, hogy a profitot növeljék csaknem egészen áttértek a hadihajók építésére. 1904-ben egy monitorpárt (Temes és Bodrog) náluk rendeltek meg. 1906-ban a gyár a Danubius Hajó- és Gépgyár RT nevet vette fel. (Forrás: hajoregiszter.hu)
K A P C S O L A T O K 
K a p c s o l ó d ó   d o k u m e n t u m   n e v e : A Danubius-Schoenichen-Hartmann-féle gép-és hajógyár
F O R M Á T U M 
A   f o r m á t u m   n e v e : JPEG képállomány
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
M I N Ő S É G 
L e g j o b b   f o r m á t u m : JPEG képállomány
L e g n a g y o b b   k é p m é r e t : 2098x1257 pixel
L e g j o b b   f e l b o n t á s : 300 DPI
S z í n : szürke
L e g j o b b   s z í n m é l y s é g : 8 BPP
T ö m ö r í t é s   m i n ő s é g e : közepesen tömörített
S T Á T U S Z 
A z   a d a t r e k o r d   s t á t u s z a : KÉSZ
F E L D O L G O Z Ó 
S z e r e p   /   m i n ő s é g : katalogizálás
A   f e l d o l g o z ó   n e v e : Kekk Adrienn