Normál kép: jul5_10.jpg   Méret: 770x544 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: jul5_10_nagykep.jpg   Méret: 891x630 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1948. FELTALÁLÓK - FELFEDEZŐK - L
Mélyny. XI-Vj. 12 : 12 1/2 F. fog.
T.: Légrády Sándor
Névérték: 30 f
Á 1948. máj. 15.-1949. okt. 31.
P 180 000 fog.
1067 1019 30 f Kandó Kálmán (1869-1931) 300,- 300,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Kandó Kálmán magyar gépészmérnök, feltaláló. 1892-ben szerzett diplomát a budapesti József Műegyetemen. Gyakorlati munkásságát Párizsban kezdte, a Compagnie de Fives-Lille cégnél, ahol az indukciós motorok méretezésére új számítási módszert dolgozott ki. Mechwart András vezérigazgató hívta haza a Ganz gyár villamos osztályára 1895-ben. 1897-ben a gyár vezérigazgató helyettese lett. A vasút villamosításának úttörője. 1896-98-ban megépítette itthon az első háromfázisú közúti villamosvasutat, Olaszországban az első váltakozó áramú nagyvasúti villamos vonalat 1898-1902 között. 1905-1915 között az olasz mozdonygyárat igazgatta, ahol kb. 500 villamos mozdony készült el. 1917-ben tért haza ismét a Ganz-gyárba, ahol létrehozta a róla elnevezett 50 periódusú, úgynevezett Kandó-féle fázisváltós rendszert, a Kandó-mozdonyt. 1922-től villamos mozdonyt tervezett a Budapest Hegyeshalom vasúti fővonal villamosításához, melyet a budapesti Nyugati pályaudvar és Alag közötti főútvonalon próbáltak ki. 1894-1931 között 70 szabadalmát fogadták el. (Új Magy.L.1961.4k.29 o., Larousse 1992.2k.333 o., MNL 10k.506 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Július) https://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page