Normál kép: 0014.jpg   Méret: 770x633 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: 0014_nagykep.jpg   Méret: 884x727 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1998. JENDRASSIK GYÖRGY
Jendrassik Gy. (1898-1954) születésének 100. évfordulója alkalmából.
25-ös ívekben nyomva.
Mélyny. és réznyomás 12 F. fog.
T.: Kass János terve alapján Lengyel György metszette.
Á 1998. máj. 4.-2000. dec. 31.
P 300 000 fog.
4454 4502 100 Ft Mellkép, diesel mozdony 250.- 60.-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Jendrassik György magyar gépészmérnök, feltaláló. A Ganz-gyár fejlesztőmérnöke volt 1922-től, majd vezérigazgatója 1942-47 között. Dízelmotor-és gázturbina fejlesztéssel foglalkozott. A vasúti vontatásra alkalmas dízelmotor konstruktőre. Nevéhez fűződik egy különleges, úgynevezett előkamrás dízelmotor-égéstér - Ganz- Jendrassik égéstér -, és az ilyen motorhoz használt befecskendezőszivattyú kifejlesztése. 1937-38-ban készítette el a világ első kis 73 kW-os gázturbináját. Korát messze megelőzve 1940-ben elkészült Cs-1 jelű, mintegy 740 kW-os teljesítményre tervezett axiálkompresszoros légcsavaros gázturbinás hajtóműve. 1943-ban a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagjává választotta. A II. világháború után itthon mellőzötté vált, így további alkotó munkásságát elsősorban Angliában fejtette ki. Tudományos rehabilitálása a Magyar Tudományos Akadémia részéről 1989-ben történt meg, 1990-ben posztumusz Széchenyi-díjat kapott. (Larousse 1992.2k.280 o.,MTI,Nytsz. :88/185 56 o., MNL.10k.267 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Május) https://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page