Ismertető szöveg: 1977. A LÉGHAJÓ TÖRTÉNETE - L
Mélyny. 12 : 11 1/4 F. fog.
T.: Légrády Sándor
Névérték: 60 f
Á 1977. nov. 1.-1978. dec. 31.
PM 342 500 fog. 8 915
3223 3231 60 f Schwarz Dávid (1850-1897).
léghajó (1897) 10,- 10,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)
Schwarz Dávid Magyar feltaláló. 40 éves
korában kezdett foglalkozni a
fémburkolatú, merev vázú
kormányozható léghajó
megvalósításával. Tervét
Bécsben nem támogatták,
Szentpétervárott pedig nem
tudta a hidrogéntöltést
megoldani. 1895-ben eladta
fafeldolgozó üzemét és minden
idejét, energiáját találmánya megvalósításának szentelte. 1896. október 9-én próbarepülése a rossz minőségű
hidrogén miatt nem sikerült. 1897. november 5-én a csaknem 50 m hosszú, kb. 14 m
átmérőjű, henger alakú, alumínium burkolatú, rácsos szerkezetű, légcsavaros 10 kW
teljesítményű Daimler-motorral hajtott léghajó sikeres felszállását már nem érhette
meg. Özvegye a léghajó terveit eladta Ferdinand Zeppelinnek, aki fel is
használta a róla elnevezett léghajója megépítéséhez. Schwarz Dávid léghajója volt a
világon az első héjszerkezetű légi jármű. (Larousse 3k.570 o., MNL.15k.894 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Január) https://mek.oszk.hu/10200/10292/)
|