D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : 1466271408.jpg B é l y e g k é p : https://keptar.oszk.hu/120300/120365/1466271408_kiskep.jpg F ő c í m : Cessna 152, polgári repülő B e s o r o l á s i c í m : Cessna 152, polgári repülő S z e r e p : fényképész I n v e r t á l a n d ó n é v : N N é v v á l t o z a t o k : ShortCircuit E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2019-07-25 E s e m é n y : kibocsátva I d ő p o n t : 2016-06-18 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : Az Országalbum honlapjára való feltöltés dátuma. E s e m é n y : létrehozva I d ő p o n t : 2016-06-16 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : A fotózás dátuma. A t í p u s n e v e : fénykép M e g n e v e z é s : Országalbum M e g n e v e z é s : Országalbum C r e a t i v e C o m m o n s k ó d : Attribution 4.0 T é m a k ö r : Sport, testnevelés A l t é m a k ö r : Sport általában T é m a k ö r : Közlekedés, szállítás A l t é m a k ö r : Repülés T á r g y s z ó : repülőgép M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : légi sport M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
L E Í R Á S K é p a l á í r á s : A gyugyalagokat akartam megnézni, de úgy túnik szabadságra mentek, meg be is borult, úgyhogy maradt a gépmadár. Ez is repül. I s m e r t e t ő s z ö v e g : Cessna 152 Az alapító, Clyde Cessna első repülőgépét 1911-ben építette, és azon tanult meg saját maga repülni! 1934-ben, Clyde unokaöccse, Dwane Wallace, friss diplomás, átvette a cég irányítását. Wallace vezetése alatt, a Cessna Repülőgép Vállalat végül is a legsikeresebb általános repülési cégévé vált, és maradt azóta is. Cessna először kétüléses kisgépeket kezdett gyártani 1946-ban, a 120-as modellt, alumínium repülőgéptörzzsel. Ezt a szinte teljesen hasonló, 140-es modell követte. Több mint 7000 modellt adtak el a 120-140-es sorozatból. Cessna a 140-es gyártását 1951-ben hagyta abba azért, hogy a négyüléses repülőgépek gyártására fektessen ezen túl hangsúlyt. 1957-ben a cég úgy döntött, hogy piaca van a 140-es gép háromsebességes változatának. A szabványokat követve, az új gépet, Cessna 142-nek nevezték el. 6 nap múlva, ismeretlen oknál fogva, a repülőgépet Cessna 150-nek keresztelték át. Összesen 683 darab C150-est építettek 1957 és 1959 között. 1966-ban Cessna újratervezte a repülőt, könnyítettek a farok-részen. Az új stílus nagyon népszerű volt a pilóták körében. Cessna 3000 darab 150-es modellt készített abban az évben, a legtöbbet az összes repülőgép történetében valaha. A 150-es szabvány motor egy négy-cilinderes, 100 lóerős, 0-200 Continental modell. A 18 éves gyártása alatt sokat változattak a 150-es szerkezetén és beállításain. 1970-ben a Cessna bemutatta a 150 "Aerobat" modellt, amelyik nagyon népszerű lett a műrepülő oktatás piacán, és továbbra is egy népszerű sportrepülő. A gyártás befejezésének idejére, 1985-re, 31533 darab Cessna 150-152-es gépet gyártottak le világszerte. Több pilóta vezette a Cessna 150-152-es gépeket, mint bármely más típusú kisrepülőt. (Forrás:http://www.siraly.eu/adatlapok/adatlap_Cessna152.htm) K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Muttymók: A felhők között A f o r m á t u m n e v e : JPEG képállomány M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 1600x1200 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 350 DPI S z í n : színes L e g j o b b s z í n m é l y s é g : 24 BPP T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Simon Jennifer |