D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : reklam_tortenete.jpg B é l y e g k é p : https://keptar.oszk.hu/061100/061146/reklam_tortenete_kiskep.jpg F ő c í m : Mi is az a reklám? B e s o r o l á s i c í m : Mi is az a reklám? S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Marián U t ó n é v : Fanni I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2017-03-22 E s e m é n y : létrehozva I d ő p o n t : 2014-12-03 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : A prezi létrehozásának időpontja. A t í p u s n e v e : prezentáció M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Prezi A j o g t u l a j d o n o s n e v e : Marián Fanni S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Nem jogvédett S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Nyilvános és újrafelhasználható T é m a k ö r : Média, tömegkommunikáció A l t é m a k ö r : Reklám, hirdetés T é m a k ö r : Média, tömegkommunikáció A l t é m a k ö r : Média általában T á r g y s z ó : reklám M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : hirdetés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : reklámplakát M i n ő s í t ő : műfaj T á r g y s z ó : ismertető M i n ő s í t ő : műfaj T á r g y s z ó : reklámeszköz M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : Mi is az a reklám?
A reklám olyan, nem személyes kommunikációs tevékenység, amelynek célja a kiválasztott célcsoport befolyásolása, attitűdjeik megváltoztatása
A reklám története
I.korszak: a könyvnyomtatás feltalálásáig (Kr.e. 3000-1472)
Legősibb reklámtevékenység babiloni agyagtáblákra vésett feliratok voltak, melyben mester emberek kínálják áruikat.
Ókori
Egyiptomban papírusztekercseket alkalmazták erre a célra.
Kr.e. 400 körül antik görög és itáliai hazáló kereskedő a bor tárolására szolgáló kétfülű korsókra táblát akasztottak.
Római kereskedők a házaikra jeleket véstek és így hívták fel a figyelmet egy-egy üzletre.
A középkorban vásári kikiáltok látták el a reklámfeladatokat.
Céheknek nem szabadott reklámozni, vevőket csalogatni.
III. korszak: az iparosodástól a II. világháborúig. (1840-1945)
Az iparosodás korszaka a reklámban is forradalmat hozott. A tömegtermelés megindulásával szélesebb körben népszerűsítették a terméket. Ekkor már igény volt arra, hogy a kereskedők hirdessenek, hiszen nagyon sok új gyár és üzlet nyílt.
Angliában 1800 körül megjelentek az első reklámügynökségek. Ilyentájt jelent meg az első csokoládéreklám, lisztreklám, leveskonzerv- gyümölcs és cukorreklám.
A plakátművészet Franciaországban született az 1860as években.
II. korszak: A könyvnyomtatástól az iparosodásig (1472-1840)
Korszakai:
I.korszak: a könyvnyomtatás feltalálásáig (Kr.e. 3000-1472)
II. korszak: A könyvnyomtatástól az iparosodásig (1472-1840)
III. korszak: az iparosodástól a II. világháborúig. (1840-1945)
IV. korszak: a II. világháborútól napjainkig (1945-től-napjainkig)
IV. korszak: a II. világháborútól napjainkig (1945-től-napjainkig)
A könyvnyomtatás korai időszakából maradtak reklámemlékek. Kezdetben csak könyveket reklámoztak. Az első nyomtatott katalógusok is könyvekre vonatkoztak. A könyv lett az első olyan termék, amely alkalmassá vált a reklámozásra.
A sajtóreklámok már Angliában 1622-ben megjelentek. Az első illusztrációt egy cégtulajdonos csinálta, aki reklámozta a kávéját. Minden fontos információt közölt: mit reklámoz, az áru hol és mennyiért kapható.
Az első nyomtatott plakát 1740-ben jelent meg.
Magyar reklámtörténet
Az első világháború idején vált a reklám politikai eszközzé: reklámügynökségek az áru népszerűsítése helyett a nemzeti öntudatot és a hazaszeretetet igyekezték népszerűsíteni.
A reklám nem csak termékek eladását segítő tevékenység, hanem eszmék kommunikálásának is fontos eszköze. Így alakult ki a közszolgálati és nonprofit reklám
A reklám igazi sokrétűségében a második világháború után kezdett kibontakozni.
A reklám rohamosan fejlődött a technika fejlődésének köszönhetően. Jelentős szerepet játszott a fotózás a távíró később a telefon megjelenése majd a mozgóképek feltalálása, napjainkban pedig a telefonok, számítógépek, internet elterjedése.
A reklám tájékoztató funkciója mellett kibővült a befolyásoló tevékenységgel.
A hirdetés, mint önálló műfaj Magyarországon is csak a 19. század közepén jelenik meg. Ez a hirdetés 1866ból származik.
A reklám szót a 19. században kezdték használni, a latin reklamaról szóból ered, ami annyit jelent: hirdetni, kiabálni.
Budapesten 1888-ban állítottak fel először hirdetőoszlopot
Első mozifilmet 1910-ben készítették.
Az első reklámfilmek a Tungsram égőnek, a Frank kávénak, Nicotex cigarettának készült.
A reklámszöveg írásában Karinthy Frigyes, Rejtő Jenő is remekelt.
A technika modern hordozókkal bővítette a reklám világát. ( Dreher reklám, a bak ugrálva megy a sörért)
1945 után a piacgazdaság megszűnt, a reklám elvesztette funkcióját. A fordulat a rendszerváltás megjelenése után következett be. D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Reklám A f o r m á t u m n e v e : Prezi prezentáció O l d a l a k s z á m a : 11 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : 2. verzió M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 11 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x433 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 72 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : tömörítetlen A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Zsuzsanna |