D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó 
 F á j l n é v : magyar_grafika_1923_2844_004_001resz.jpg
C Í M 
F ő c í m : A cégjegy - a reklámkártya
B e s o r o l á s i   c í m : Cégjegy - a reklámkártya
A L K O T Ó 
S z e r e p : tervező
B e s o r o l á s i   n é v : Wanko
U t ó n é v : Vilmos
I n v e r t á l a n d ó   n é v : N
K Ö Z R E M Ű K Ö D Ő   T E S T Ü L E T 
S z e r e p : digitalizálta
T e s t ü l e t i   n é v : Országos Széchényi Könyvtár
S z é k h e l y : Budapest
O r s z á g : Magyarország
S z e r e p : elektronikus szerkesztő
T e s t ü l e t i   n é v : MEK Egyesület
S z é k h e l y : Budapest
O r s z á g : Magyarország
D Á T U M 
E s e m é n y : felvéve
I d ő p o n t : 2020-07-14
E s e m é n y : elérhető
I d ő p o n t : 2014-02-14
D á t u m r a   v o n a t k o z ó   m e g j e g y z é s : Az EPA-ban való regisztrálás dátuma.
D O K U M E N T U M T Í P U S 
A   t í p u s   n e v e : nyomtatvány
A   t í p u s   n e v e : újságrészlet
R É S Z G Y Ű J T E M É N Y 
M e g n e v e z é s : Magyar Grafika
E R E D E T I   K I A D V Á N Y ,   O B J E K T U M 
C í m : Magyar Grafika
S z e r z ő : [szerk.] Bíró Miklós
M e g j e l e n é s : 4. évf. 9. sz. (1923. november)
T í p u s : időszaki kiadvány
S Z Á R M A Z Á S I   H E L Y 
M e g n e v e z é s : OSZK EPA
J O G K E Z E L É S 
A   j o g t u l a j d o n o s   n e v e : Creative Commons
S z e r z ő i   j o g i   m e g j e g y z é s e k : Attribution-ShareAlike 4.0
T É M A 
T é m a k ö r : Képzőművészet, vizuális művészetek
A l t é m a k ö r : Festészet, grafika
T é m a k ö r : Könnyűipar, vegyipar
A l t é m a k ö r : Papíripar és nyomdászat
T é m a k ö r : Képzőművészet, vizuális művészetek
A l t é m a k ö r : Könyvművészet, tipográfia
T é m a k ö r : Történelem, helytörténet
A l t é m a k ö r : Ipar- és technikatörténet
T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : grafika
M i n ő s í t ő : műfaj
T á r g y s z ó : reklámeszköz
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : nyomdatechnika
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : formatervezés
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : betűgrafika
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : betűszedés
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : szövegszerkesztés
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : díszítőelem
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
I D Ő - H E L Y   T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : 20. század
M i n ő s í t ő : időszak
L E Í R Á S 
K é p a l á í r á s : A cégjegy - a reklámkártya
Tervezte : Wanko Vilmos, szedte : Lombár László. - Ohio antikva, kurzív, és Ohio Kraft betű, valamint Mendelssohn díszek a Schriftguss AG. vorm. Brüder Butter, Dresden betűöntődéből.
I s m e r t e t ő   s z ö v e g : "A reklám kártyának az első rápillantásra is el kell áruim a annak a cikknek, tárgynak, vagy ténykedésnek a vezérszavát, ritkább esetben a cég nevét, amelynek reklámozását célozza. Ezt többféle módon érhetjük el, és pedig:
1. a reklámozandó tárgy megnevezésének erőteljes előtérbe nyomásával (1., 2., 3., 5., 7., 10., 12. és 15. példái);
2. a reklámozandó tárgy ábrával való feltüntetése által (pl. a 16. példánál) ;
3. a reklámszöveg valamilyen alkalmas mondatának slágerszerű feltüntetése által (4., 8. példák).
Ebből folyólag önként adódik egy második igen fontos irányelv és pedig az, hogy a reklám kártya slágerszava, vagy mondata és az egyéb szöveg között minél nagyobb legyen az érvényesülési kontraszt.
Ennek eszközei is többfélék, és pedig :
1. a kívánt kontrasztnak a betűfokozatokban való érvényesítése (2., 3., 10., 13., 14. és 15 példák) ;
2. megfelelő színkontraszt alkalmazása (4., 7., 8. példa) és
3. a vezérszó többszörös ismétlése (7. és 12. példák).
A harmadik és legfontosabb irányelve a reklám kártyaszedésnek az eleven, sablontól mentes, a köznapitól eltérő, tehát feltűnéskeltésre alkalmas szedéskompozíció, aminek megteremtése természetszerűleg a mesterszedő legfőbb gondja kell hogy legyen.
A szín- és foltkontrasztkeresés érdekes példája a 7. számit mintaszedés. Nagy ellentétet kerestem úgy a betűfokozatok és betűképerősség tekintetében, mint a színezésben megoldásoknál. A hatás kissé túlélénk, amit tompítani van hivatva a keret, meg a betűk körül futó tónus.
A 8. példánál az élénkszínű oszlop a rányomtatott slágermondattal, a 10. példánál viszont az oldaldísz teszi szembeötlővé a reklám kártyát. A szövegkiképzés azonban merőben ellentétes e két példánál, míg a 8. példa szövegét hat csoportra osztottuk, addig a 10. példa szövege egy kompozíciót alkot. Az előbbinél a tónus képezi az összefogó színfoltot, nehogy a szedés laza konstrukciója végkép szétessen, a 10. példánál viszont a tónusnak hatásfokozó hivatása van. "
(Forrás: Magyar Grafika, 1923. november)
K A P C S O L A T O K 
K a p c s o l ó d ó   d o k u m e n t u m   n e v e : Wanko Wilmos: A cégjegy - a reklámkártya
F O R M Á T U M 
A   f o r m á t u m   n e v e : JPEG képállomány
R é s z e k   s z á m a : 2
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
M I N Ő S É G 
L e g j o b b   f o r m á t u m : JPEG képállomány
L e g n a g y o b b   k é p m é r e t : 1895x1252 pixel
L e g j o b b   f e l b o n t á s : 300 DPI
S z í n : színes
T ö m ö r í t é s   m i n ő s é g e : közepesen tömörített
S T Á T U S Z 
A z   a d a t r e k o r d   s t á t u s z a : KÉSZ
F E L D O L G O Z Ó 
S z e r e p   /   m i n ő s é g : katalogizálás
A   f e l d o l g o z ó   n e v e : Nagy Zsuzsanna